verantwortlich: Flavio Diogo

Als eine der ersten Universitäten in Deutschland bietet die TU Darmstadt seit dem Wintersemester 2003 Futsal an. Der etwas andere Ball und die Regeln lassen Zweikampfhärte in den Hintergrund treten, es entsteht ein technisch anspruchsvolles Hallenfußballspiel. Seit dem Wintersemester 2004/05 werden die IHM Hallenfußball im Futsal-Modus ausgespielt.
Das Fortgeschrittenen-Training ist nur nach Teilnahme am Anfänger:innenkurs möglich.

Anfänger:innen

Futsalinteressierte.

Hallensportschuhe und Sportbekleidung.

Teilnahme ist nur mit geeigneten Hallensportschuhen möglich!

Fortgeschrittene

Futsalinteressierte und Fortgeschrittene.

Ein Spielfluss ist erwünscht, daher sollten Erfahrungen im Fußball oder besser im Futsal vorhanden sein (z.B. Teilnahme an der Anfängerspielstunde).

Geeignete Hallensportschuhe und Sportbekleidung.

Die Teilnahme ist nur mit geeigneten Hallensportschuhen möglich.

Wettkampftraining

Dieser Kurs ist ausschließlich für Spieler:innen der Wettkampfmannschaft.

Einladung durch die Übungsleiter der Anfänger- und Fortgeschrittenen Kurse, Probetraining unter Vorbehalt.

Geeignete Hallensportschuhe und Sportbekleidung.

Bei weiteren Fragen bitte die Übungsleitenden kontaktieren.

In 2003, TU Darmstadt was one of the first universities in Germany to offer Futsal courses. Played with a slightly different ball and a unique set of rules, futsal is a fast-paced and technically demanding indoor football game. Since the winter semester of 2004/05 the internal university championships in indoor football are played in futsal mode.

Participants can only attend the advanced course after completing the beginners course.

Beginners

All those interested in playing futsal.

Indoor sports shoes and sportswear.

All players must wear proper indoor sports shoes to participate.

Advanced

All those interested in playing futsal and advanced players.

Players should have previous experience in playing football or, even better, futsal (e.g. those who have completed the beginners course).

Indoor sports shoes and sportswear.

All players must wear proper indoor sports shoes to participate.

Competition Training

This course is exclusively for players on the competitive team.

Participants must have been invited to join by a beginners or advanced course instructor. After a trial session, the instructors reserve the right to exclude players who are not suited for the competition training.

Appropriate indoor sports shoes and sportswear.

If you have any further questions please contact the instructor.

1210633(1) Anfänger:innenMo16:00-17:00SH16.10.-22.12.,08.01.-23.03.Candeniz Simsek, Lukas Knitterscheidtentgeltfreiabgelaufen
1210639(2) FortgeschritteneFr15:30-17:00SH16.10.-22.12.,08.01.-23.03.Candeniz Simsek, Lukas Knitterscheidtentgeltfrei
1210638(3) WettkampfmannschaftMo17:00-18:30SH16.10.-22.12.,08.01.-23.03.Candeniz Simsek, Lukas Knitterscheidtentgeltfreiabgelaufen